برای سفر به ترکیه همراه داشتن لیر بهتر است یا دلار؟

برای سفر به ترکیه همراه داشتن لیر بهتر است یا دلار؟

برای سفر ترکیه لیر یا دلار

این سوالی است که ذهن تمامی افرادی که قصد سفر به ترکیه را دارند در‌گیر کرده است.
در این مطلب میخواهیم به طور خلاصه به این موضوع بپردازیم، قبل از هر چیزی بهتر است بدانیم واحد پول کشور ترکیه لیر میباشد که آن را با TRY و یا TL نمایش میدهند.
همانطور که میدانیم دلار ارزی بین المللی است و در تمامی سفرهای خارجی گزینه مناسبی میباشد، همچنین دلار در ترکیه بسیار پر طرفدار است و قابلیت تبدیل در تمامی صرافی‌های معتبر ترکیه را دارد همچنین بیشتر فروشگاه‌ها و برندهای ترکیه دلار را از شما قبول میکنند و باتوجه به نرخ روز لیر با شما معامله میکنند.
مورد قابل توجه بعدی این است که ارزهایی مانند ریال و لیر همراه با افت قیمت هستند و ممکن است در طول سفر یک هفته‌ایی شما با نوسانات شدیدی همراه باشد، به همین‌خاطر همراه داشتن دلار گزینه بهتر و به صرفه‌تری میباشد.
اما باید به این نکات توجه کنید که
1-همه دلار را یکجا خرد نکنید.
2-ارزهای خود را در معرض دید دیگران قرار ندهید.
3-بیرون از صرافی‌ها اقدام به فروش دلار نکنیم.
شما میتوانید برای تبدیل دلار به لیر در ترکیه باید به صرافی‌هایی درزبان محلی به آنها DOVIZ گفته میشود مراجعه کنید.
اگر کمی تحقیق کنید میبینید که نرخ تبدیل ارز در ایران و ترکیه متفاوت است، و برای شما همراه داشت دلار و تبدیل آن به لیر در ترکیه مقرون به صرفه‌تر است.همچنین در صورت اضافه آمدن پس از بازگشت به ایران با نرخ بهتری میتوانید آن را به ریال تبدیل کنید.
اما آیا همراه داشتن دلار همیشه گزینه بهتری است؟
جواب این سوال قطعا منفی است،در تعطیلات رسمی کشور ترکیه مانند روزهای شنبه و یکشنبه و اعیاد فطر و قربان و همچنین درهنگام جشن‌هایی همچون کیریسمس که فصل حراج در این کشور است همراه داشتن لیر برای مسافر به دلیل تعطیل بودن صرافی‌های رسمی و نرخ تبدیل بالای ارز بهتر است.
پس بهتر است قبل از خرید ارز به این نکته که در چه زمانی از سال قصد سفر به این کشور را دارید توجه کنید.
صرافی افشار به عنوان بهترین صرافی اصفهان و قابل‌ اعتمادترین صرافی اصفهان مفتخر است که شما عزیزان را در هنگام سفر راهنمایی کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *