تفاوت بین صرافی ها

تفاوت بین صرافی ها

تفاوت بین صرافی ها

صرافی ها شامل ۲ نوع هستند

  • صرافی نوع ۱
  • صرافی نوع ۲

صرافی نوع ۱

به صرافی هایی گفته می شود که فقط به خرید و فروش نقدی ارز و مسکوکات طلا و نقره می پردازد و اجازه معاملات ارزی را این نوع صرافی ها  ندارند .

بهترین نرخ ارز در صرافی اصفهان

صرافی نوع  ۲

به صرافی هایی گفته می شود که علاوه بر خرید و فروش نقدی ارز و مسکوکات طلا و نقره می پردازد.  اجازه معامله های ارزی در چهارچوب مقررات ارزی بانک مرکزی از طریق کارگزاران مجاز خارج از کشور در بستری به نام سامانه نیما را دارند و همچنین کاری را که در این سامانه انجام می شود حواله نیمایی گفته می شود.واردکننده ها می توانند با کد ۱۷۷۰۲ درخواست حواله ی نیمایی را در سامانه ثبت کنند.

بهترین صرافی نیما کار در اصفهان

صرافی

مزایای سامانه نیما

مزایای استفاده از سامانه نیما دسترسی تجار به بانک صرافی ها و تضامنی ها است و همچنین سامانه نیما رقابت سالمی را بین صرافی ها ایجاد کرده است. وارد کنندگان و صادر کنندگان به ترتیب می توانند برای تامین ارز مورد نیاز برای ورود کالا یا خروج کالا استفاده کنند.

ارکان اصلی سامانه نیما

سامانه نیما ۴ رکن اصلی دارد

۱-صادر کننده

۲-وارد کننده

۳-صرافی

۴-سیاستگزاران نرخ ارز

کد سامانه نیما ۱۷۷۰۲

تفاوت بین ارز نیمایی و ارز دولتی

در این گام به تفاوت بین ارز نیمایی و ارز دولتی می پردازیم. ارز نیما را می توان از سامانه نیما تهیه کرد و همچنین خرید و فروش این ارز به صورت اینترنتی انجام می شود و همچنین بعضی از کالاهای مجاز در واردات می توانند از این نرخ استفاده کنند . ارز دولتی پایین ترین نرخ ارز را در بازار دارد. تنها به برخی خدمات و کالاهای ضروری اختصاص داده می شود و همچنین بعضی اقلام وارداتی از این نوع ارز استفاده می کنند .

 

صرافی

تفاوت بین صرافی ها

 ارز نیمایی

در سامانه نیما تنها صرافی هایی که دارای مجوز هستند و دارای تاییدیه بانک مرکزی هستند می توانند فعالیت داشته باشند.از مزایای دیگر نیما می توان به شفاف سازی و کیفیت عملکرد هر صرافی به خوبی مشخص است و در نتیجه دولت بر همین اساس رتبه عملکردی توزیع می کند.

و از دیگر مزایای این سامانه جلوگیری از فرار مالیاتی و پولشویی است.

در واقع این سرویس بر مبنای عملکرد کار می کند و هر شرکت عملکرد بهتری داشته باشد ارز بیشتری دریافت خواهد کرد .و از سوی دیگر به علت رقابتی بودن این سامانه در رابطه با قیمتگزاری صرافان ناچار به قیمت دهی منسفانه تر هستند که این موضوع به نفع تجار می باشد.

 

نحوه خرید و فروش صادر کنندگان در سامانه نیما

صادر کنندگان برای دریافت ارز نیازی به ثبت در سامانه نیما ندارد و با ید در سامانه جامع تجارت ثبت نام کنند این دو سامانه با یکدیگر در ارتباط هستند به نوعی که صادر کنندگان پس از ثبت در سامانه جامع تجارت در سامانه نیما برای صرافان نمایش داده می شود.

در این قسمت صرافان قادر به مشاهده قیمت های پیشنهادی و مقدار مبالغی که توسط صادر کنندگان ثبت شده هستند. در نتیجه میزان ارز مورد نیاز خود را از فروشنده در خواست می کنند و همچنین توانایی این را دارند که با صرافی مورد نظررشان معامله کنند.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *