انواع حسابهای بانکی در کانادا

برای افتتاح حساب بانکی در بانک‌های کانادا ابتدا باید مشخص کنید چه نوع حسابی را می‌خواهید در آن جا باز کنید؛ زیرا بانک‌های این کشور حساب‌های متفاوتی با ویژگی‌های خاص را برای کاربران ایجاد می کنند که هر کدام از آن‌ها خدمات ویژه‌ای را به مشتریان ارائه می‌دهند. از حساب‌های بانکی رایج در کانادا می‌توان به حساب chequing اشاره کرد.

  1. حساب chequing
  2. حساب پس‌انداز saving

 

۱. حساب chequing:

حساب chequing یکی از انواع حساب‌هایی است که در بانک‌های کانادا قابل افتتاح بوده و می‌توان پول نقد خود را با اطمینان خاطر در این حساب نگهداری کرد. از حساب chequing برای نقل و انتقال پول، تراکنش‌های ABM، پرداخت قبوض و امور روزمره بانکی استفاده می کنند. این حساب برای خریدهای اینترنتی نیز قابل استفاده است و یک حساب ضروری برای تمام افراد مقیم کانادا محسوب می‌شود. اکثر افرادی که دارای عدم سوء پیشینه هستند می‌توانند حساب chequing را افتتاح کرده و از مزایای آن نیز بهره‌مند شوند.

ویژگی‌ حسابهای chequing:

  • این حساب به کاربران خود هیچگونه سود پرداخت نمی‌کند.
  • حساب chequing از یک دبیت کارت برخوردار است.
  •  امکان دسترسی به خودپرداز به صورت رایگان می باشد.
  • توسط این حساب می‌توان به راحتی به حساب بین‌المللی ATM متصل شد و از مزایای آن برخوردار شد.

 

۲. حساب پس‌انداز saving

حساب پس‌انداز saving یک حساب برای آینده است که می‌توانید با پس‌انداز پول در آن، آینده خود را تضمین کنید. پس در صورتی که قصد اقامت طولانی را در کانادا دارید، داشتن این حساب پس‌انداز یکی از ضرورت‌های زندگی شما خواهد بود. برای افتتاح حساب پس‌انداز saving، حتما یک بانک نزدیک به محل اسکان خود را انتخاب کنید تا دسترسی آسانی به خدمات و امکانات آن داشته باشید.

اکثر بانک‌های کانادا حساب پس‌انداز saving را ارائه می‌دهند و تقریبا مزایای یکسانی برای کاربران خود در نظر میگیرند. با این حال قبل از هر اقدامی خدمات و مزایای تمام بانک‌ها را بررسی کرده و سپس اقدام به افتتاح حساب پس‌انداز کنید. یکی از محبوب ترین نوع از این حساب‌ها، حساب پس‌انداز Basic است که معمولا به دلیل شرایط بهتر و خدمات بیشتر، افتتاح این حساب به مشتریان بانکی پیشنهاد می‌شود. سود سالانه این حساب بین 0.5 تا 1 درصد میباشد.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *