تفاوت سکه طلا طرح قدیم و سکه طلا طرح جدید

تفاوت سکه طلا طرح قدیم و سکه طلا طرح جدید

صرافی اصفهان در این مقاله قصد دارد تا به بررسی تفاوت های سکه طلا طرح قدیم و سکه طلا طرح جدید بپردازد.امید است بعد از مطالعه مطالب این مقاله ، اطلاعات مفیدی در این زمینه کسب کنید.

سکه طلا طرح قدیم نوعی از سکه است که از سال ۱۳۵۸ تا ۱۳۷۰ ضرب و وارد بازار شده است.یک طرف سکه طرح قدیم نام حضرت امام علی (ع) سه بار حک شده است و تصویر طرف دیگر سکه ، بارگاه امام رضا (ع) میباشد.سکه طرح قدیم در حال حاضر تقاضای کمی در بازار دارد و از این جهت این سکه کمتر در بازار عرضه میشود.

سکه طلا طرح جدید (سکه امامی) نوعی از سکه بهار آزادی است که امروزه نرخ اصلی بازار سکه بر اساس آن تعیین میشود.این سکه از سال ۱۳۷۰ ضرب و وارد بازار شده است.یک طرف سکه طرح جدید تصویر بنیان گذار جمهموری اسلامی حضرت امام خمینی (ع) حک شده و طرف دیگر آن تصویر بارگاه امام رضا (ع) است.

در ابتدا سکه امامی و سکه طلا طرح قدیم در کنار هم در بازار به فروش میرسیدند ، اما در حال حاضر سکه طرح قدیم طرفداری ندارد.این دو سکه از نظر وزن و عیار با هم تفاوتی ندارند ، اما سکه طرح قدیم قیمت بالاتری نسبت به سکه امامی دارد.

خرید سکه امامی

سکه های بانکی و غیر بانکی

سکه بانکی به سکه ای گفته میشود که توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ضرب شده باشد و سکه غیر بانکی  به سکه ای اطلاق میشود که توسط افراد سودجو ضرب شده است.سکه های بانکی از نظر وزن و عیار استاندارد هستند در حالی که سکه های غیر بانکی چون بدون هیچ نظارتی ساخته میشوند ، استاندارد نیستند و ممکن است از نظر وزن و عیار مشکل داشته باشند.

در حال حاضر ، تشخیص سکه بانکی و غیر بانکی کار سختی است که حتی در بعضی از موارد طلافروشان هم قادر به تشخیص این دو نوع سکه نیستند.

سکه های بانکی و غیر بانکی

صرافی افشار به شما پیشنهاد میکند که برای خرید سکه به سراغ مراکز معتبر که دارای جواز معتبر هستند و یا کاسب های قدیمی و مورد اعتماد بروید.

صرافی افشار یکی از مراکز معتبر در زمینه خرید و فروش انواع سکه‌های بانکی در اصفهان است که شما عزیزان میتوانید انواع سکه های بانکی را از این مرکز با خیالی آسوده و با پایین ترین قیمت خریداری کنید و یا با بالاترین قیمت به فروش برسانید.

صرافی افشار علاوه بر خرید و فروش انواع سکه های بانکی با تامین و خرید و فروش انواع ارز و ارائه کلیه حواله های داخلی و خارجی ، آماده ارائه خدمات به مشتریان خود به بهترین نحو میباشد.جهت ارتباط با این مجموعه با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *