روش های انتقال ارز از ایران به کانادا

1- انتقال توسط صرافی های ایران:

یکی از متداول‌ترین روشهای انتقال پول از ایران به کانادا از طریق صرافی‌ها است.

نکته مهم در انتقال از طریق صرافی‌های ایران، پیدا کردن صرافی معتبر با نرخ کارمزد کم و قابلیت انتقال سریع وجه است.معمولا انجام حواله بین 2 الی 3 روز کاری زمان بر می باشد.

 

2-انتقال به‌صورت وجه نقد:

روش دیگر انتقال پول از ایران به کانادا به‌صورت وجه نقد است. می‌توانید شما می توانید وجه نقد موردنظرتان را با خود به کانادا ببرید و به حساب بانکی مورد نظرتان واریز کنید. اما، بانک ممکن است بپرسد که چرا وجه نقد همراه خود آورده‌اید که باید توجیه مشخصی برای آن داشته باشید.

نکته مهم درمورد این روش، تلاش برای تامین امنیت و گم نشدن وجه نقدی است که همراه خودتان به کانادا می‌برید یا به فردی اعتماد کنید که همراه خودش به کانادا ببرد.

 

3-استفاده از دستگاه‌های پوز صرافی‌های کانادا:

می‌توانید با کارت‌های عضو شتاب از دستگاه‌های پوز موجود در صرافی‌های کانادا استفاده کرده و پول تبدیل شده دریافت کنید.

نکته‌ای که درمورد این روش باید در نظر داشته باشید، کارمزد بسیار بالای صرافی‌ها برای انجام این کار است.

 

4-انتقال با ارز های دیجیتال:

برای انتقال پول به کانادا می‌توانید از تبدیل ارز دیجیتال استفاده کنید که روش نسبتاً مرسومی هم هست. صرافی‌ها معمولاً با ارزهای دیجیتال هم معامله می‌کنند. می‌توانید موجودی ارز دیجیتال‌تان را تبدیل کنید و در کانادا پول حقیقی را، چه به صورت وجه در حساب‌تان و چه به‌صورت پول نقد، دریافت کنید.

 

حداکثر چقدر ارز می‌توان از ایران به کانادا انتقال داد؟

با انتقال از طریق صرافی، در میزان پول انتقالی هیچ محدودیتی وجود ندارد. اما اگر به‌صورت وجه نقد با خودتان پول می‌برید، حداکثر ۵,۰۰۰ یورو یا معادل آن به دلار کانادا را می‌توانید از فرودگاه ایران خارج کنید.

محدودیتی در میزان وجه نقدی که به کانادا وارد می‌کنید وجود ندارد. البته اگر ۱۰ هزار دلار یا بیشتر از آن را با خود به کانادا وارد می‌کنید، باید در فرم اظهارنامه یا Declaration Form(E677) اعلام کنید و درصورت اعلام نکردن، جریمه خواهید شد. جریمه‌ از ۲۵۰ دلار شروع می‌شود و به‌صورت پله‌ای بالا می‌رود.

در صورتی که اعلام کنید ۱۰ هزار دلار یا بیشتر همراهتان دارید، مشکلی برای شما ایجاد نمی‌شود. دلیل پرسیدن آفیسر برای آن است که منشا پول شما را بداند و از پولشویی، پیشگیری کند.

آیا بابت ارزی که وارد کانادا میشود باید مالیانتی پرداخت کنیم؟

مبلغی که قبل از مهاجرت اعلام می‌کنید وارد کانادا خواهید کرد شامل مالیات نخواهد شد. درواقع درآمدهای خارج از کانادا، قبل از آنکه موقعیت کانادایی بگیرید (ویزای کار، ویزای دانشجویی، اقامت دائم و غیره) با اعلام کردن در فرم‌های مالیاتی، شامل مالیات نمی‌شوند و می‌توانید آن‌ها را از طریق مشخص کردن در Declaration Form به کانادا بیاورید.

هر فردی که قصد دارد وارد کانادا شود،‌ اگر بخواهد مبلغی را وارد کانادا کند که مربوط به درآمدِ قبل از ورودش به کانادا باشد و در فرم‌های مالیاتی‌اش هم اعلام کرده باشد که چه مبلغی را قبل از مهاجرتش، در کشورش داشته، مجاز است آن مبلغ را همراه خودش به کانادا بیاورد و هیچ مالیاتی به آن مبلغ تعلق نمی‌گیرد.

اما با مهاجرت، هر ثروتی که در کانادا تولید کنید، شامل مالیات در کانادا می‌شود.

 

آیا ایرانی‌ها می‌توانند از PayPal استفاده کنند؟

به‌دلیل تحریم‌های بانک مرکزی آمریکا، خدماتی مانند PayPal در ایران قابل استفاده نیستند. تنها با داشتن حساب بین‌المللی یا کمک شرکت‌های واسط، می‌توانید از خدمات PayPal برای انتقال بین‌المللی ارز استفاده کنید.به‌بیان ساده، PayPal انتقال دلار به‌ صورت امن را تنها از طریق یک ایمیل فراهم می‌کند. پی پال یک سرویس پرداخت پول آنلاین و نقل و انتقالات بانکی است. این سرویس به کاربران این امکان را می‌دهد تا در شبکه‌ای بسیار امن، سریع و راحت، حساب‌های الکترونیکی باز کرده و از آن‌ها برای تبادل پول، خرید و فروش و تبدیل ارز در اینترنت استفاده‌ کنند.

 

وسترن یونیون چطور می‌تواند در انتقال پول از ایران به کانادا کمک کند؟

وسترن یونیون شرکتی برای انتقال ارز بین‌المللی است که البته به‌دلیل تحریم‌ها، به ایران خدمات نمی‌دهد و در ایران نمایندگی ندارد. درصورتی که شما حساب بین‌المللی داشته باشید که شامل تحریم‌ها نباشد، می‌توانید از خدمات وسترن یونیون برای انتقال پول از ایران به کانادا بهره ببرید. روش دیگر آن است که از شرکت‌های واسطه که حساب بین‌المللی دارند استفاده کنید تا از طریق وسترن یونیون، وجه مورد نظر را جابه‌جا کنید.پس از بررسی صحت اطلاعات و ثبت درخواست، انتقال انجام‌ می‌شود. پس از تکمیل مراحل، کد رهگیری 10 رقمی از طریق سامانه ارسال خواهد شد. این کد هنگام دریافت پول الزامی است. شخصی که انتقال را انجام می‌دهد باید این کد رهگیری را به شخص انتقال دهنده ارسال کند. گیرنده می‌تواند با داشتن کد رهگیری و ارائه کارت شناسایی معتبر وجه واریز شده را دریافت کند. معمولاً 1 تا 2 روز بعد پول به‌ حساب شخص واریز می‌شود.

انتقال دلار به کانادا با استفاده از مانی گرام چگونه است ؟

یکی دیگر از روش‌های انتقال پول به کانادا، انتقال از طریق مانی گرام (MoneyGram) است. در این روش، فرستنده باید با پرداخت وجه و شناسه معتبر به یکی از دفاتر مانی گرام در کشور خود مراجعه کند. در شعبه فرد فرمی دریافت می‌کند که باید قسمت اطلاعات مشخصات خود و گیرنده را در آن فرم به‌درستی پر کند. پس از آن نماینده شعبه یک کد هشت رقمی به فرستنده می‌دهد. این کد برای گیرنده ارسال می‌شود و او می‌تواند با کارت شناسایی معتبر و عکس‌دار به یکی از شعب مراجعه کرده و وجه مورد نظر را دریافت کند.

برخی از ویژگی‌های انتقال از طریق مانی گرام به شرح زیر است:

  • با این روش، فرستنده می‌تواند تا سقف ده هزار دلار در هر بار تراکنش واریز کند؛
  • گیرنده برای دریافت پول باید شناسه معتبر داشته‌ باشد؛
  • امکان ارسال حواله در این سامانه از طریق دلار آمریکا و یورو وجود دارد؛
  • هزینه انتقال در این روش کمتر از Western Union است؛
  • عملکرد وسترن یونیون و مانی‌گرام تقریباً مشابه است، با این تفاوت که وسترن یونیون شعبه‌های بیشتری دارد و تراکنش‌های بیشتری انجام می‌دهد؛
  • این روش بیشتر در مواقعی استفاده می‌شود که گیرنده حساب بانکی ندارد و نیاز است در اسرع وقت مبلغ مورد نظر را دریافت کند؛
  • از مانی‌گرام می‌توان برای انتقال پول در هر کجای دنیا استفاده کرد؛
  • برای استفاده از انتقال مانی‌گرام، نیازی به حضور فیزیکی شخص پرداخت کننده وجود ندارد.

 

 

 

 

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *